2 Αυγ 2011

ΙΣΟΤΗΤΑ: ΓΡΑΜΜΑ ΕΝΟΣ ΠΑΤΕΡΑ

ΕΝΤΥΠΟ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ - ΙΔΕΩΝ

ΠΡΟΣ: (1) :ΓΕΣ/ΔΜΠ
ΚΟΙΝ: (2) : ΓΕΣ/ΔΕΝΔΗΣ-ΔΣΝ-ΔΣΣΝΣ-ΔΟΙ
Γ΄ΣΣ/ΔΙΠΡΟ-ΔΠΣΣ
ΗΜΕΡΟΜ : 30 Ιουλ. 2011
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΝΤΑΚΤΟΥ : Σχης (ΕΠ) Κ..........., Γ΄ΣΣ/NDC GR
ΒΑΘΜΟΣ : Σχης (ΕΠ)
ΕΠΩΝΥΜΟ : Κ........
ΟΝΟΜΑ : Γεώργιος
ΑΜ : ....... ΜΟΝΑΔΑ : ....... GR
TΗΛ ΕΠΙΚΟΙΝ: ............................
ΘΕΜΑ : Αποκατάσταση Πατρικής Γονεϊκής Αξιοπρέπειας

ΠΡΟΤΑΣΗ-ΙΔΕΑ
Αξιότιμοι Κύριοι

Στο κείμενο αυτό παραθέτω κάποια σχετικά νομοθετήματα τα οποία βρήκα κατά την προσπάθεια μου να αναζητήσω τεκμηρίωση για την πατρική γονεϊκή μου υπόσταση και αξιοπρέπεια, την οποία τόσο αβασάνιστα η πολιτεία, σχεδόν δεν μου αναγνωρίζει.

Α. ΠΕΡΙ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΤΕΚΝΩΝ
Είμαι διαζευγμένος πατέρας τριών ανήλικων τέκνων για τα οποία έχω από κοινού την γονική μέριμνα με την μητέρα τους (αυτό σημαίνει ότι έχω από κοινού και την επιμέλεια με την έννοια του άρθρου 1510 του αστικού κώδικα).

Πρέπει να διευκρινίσω ότι η επιμέλεια που αναφέρεται στο άρθρο 1518, έχει την έννοια της ανατροφής (βιοτική περιποίηση και φροντίδα, φαγητό, σπίτι, καθαριότητα κλπ…) και του τόπου διαμονής και δεν ταυτίζεται με την προαναφερόμενη έννοια της επιμέλειας του άρθρου 1510, η οποία επιβάλει όλες τις ηθικές και οικονομικές υποχρεώσεις και δικαιώματα και των δύο γονέων, ανεξαρτήτως σε ποιόν έχει επιδικασθεί η επιμέλεια του άρθρου 1518. Για τα δικά μου παιδιά την επιμέλεια του άρθρου 1518, την ασκεί η μητέρα τους.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι επιμελούμαι για τα μαθήματα και τις σχολικές επιδόσεις των παιδιών μου, την συνοδεία τους σε διάφορες εξωσχολικές δραστηριότητες τις Τετάρτες, την ψυχαγωγία τους κατά τα ΣΚ και τις λοιπές εορτές και ασφαλώς για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Δόξα τω Θεώ έχουμε μια πάρα πολύ ζεστή και ζωντανή καθημερινή σχέση που εμπεδώνει αμοιβαία αισθήματα αγάπης και σεβασμού. Επειδή μάλιστα η μητέρα των παιδιών αποφάσισε να διαμένουν σε επαρχιακή πόλη εκτός Θεσσαλονίκης όπου υπηρετώ, είμαι εκ των πραγμάτων αναγκασμένος να βρίσκομαι σε συνεχή κίνηση προκειμένου να διατηρήσω την επικοινωνία μου και να μπορέσω να κρατήσω ζωντανή και ουσιαστική την σχέση μου με τα παιδιά. Τις Παρασκευές λοιπόν μετακινούμαι με το ΙΧ μου προς την επαρχιακή πόλη που μένουν τα παιδιά προκειμένου να τα πάρω και να επιστρέψουμε στο σπίτι μας στη Θεσσαλονίκη και το αντίστροφο συμβαίνει την Κυριακή το βράδυ όταν πρέπει να τα επιστρέψω στο σπίτι της μητέρας τους. Τις Τετάρτες το απόγευμα θα κινηθώ επίσης προς την επαρχιακή πόλη προκειμένου να έχω ολιγόωρη επικοινωνία και να τα συνοδεύσω σε κάποιες από τις εξωσχολικές τους υποχρεώσεις. Αντιλαμβάνεσαι λοιπόν τι κόστος μετακίνησης έχω σε μηνιαία βάση, δεδομένου ότι σύμφωνα με την νομοθεσία τα έξοδα επικοινωνίας βαραίνουν τον γονιό που ασκεί την επικοινωνία.
Καταβάλω δε ανελλιπώς χρηματικά ποσά επ ωφελεία των παιδιών μου που αγγίζουν τα 900 έως 1000 €. Αξίζει να σημειώσω, ότι είμαι αναγκασμένος να συντηρώ δύο οικείες αναλόγου μεγέθους για την αξιοπρεπή διαβίωση τριών παιδιών: α. Την δική μου στην οποία διαμένουν και τα παιδιά μου σχεδόν κάθε ΠΣΚ, περίπου 10 ημέρες κατά τις μεγάλες εορτές και ασφαλώς κατά τις θερινές διακοπές και β. Την οικεία στην οποία διαμένουν τα παιδιά με την μητέρα τους (καλύπτω μέσω της διατροφής τα μισά και παραπάνω από έξοδα. Τα υπόλοιπα καλύπτονται από το μερίδιο συνεισφοράς της).
Εκτός από την ηθική απαξίωση που υποφέρω από την πολιτεία η οποία δεν αναγνωρίζει τον γονεϊκό μου ρόλο, πρέπει να σημειώσω και τις κατάφορες εις βάρος μου οικονομικές/φορολογικές διακρίσεις.

Α. Το αφορολόγητο όριο που μου αναγνωρίζεται είναι αυτό του άγαμου, δηλαδή 8.000 € . Δηλαδή όπως και του νεαρού άτεκνου ΕΠΟΠ Δνεα ή Μον. Λοχία ή Ανθλγού, οι οποίοι δεν έχουν κανένα βάρος πέραν του ιδίου του εαυτού τους.

Δεν έχω απολύτως καμία φορολογική ελάφρυνση και το γεγονός ότι μεριμνώ και επιμελούμαι για την οικονομική στήριξη των τριών ανηλίκων τέκνων δεν μου αναγνωρίζεται καθόλου. Έχω μηνιαία παρακράτηση ΦΕ περί τα 450 €, την στιγμή που οι τρίτεκνοι έγγαμοι συμμαθητές μου (οι οποίοι έχουν αφορολόγητο 21.500 €) έχουν παρακράτηση ΦΕ περί 150 €.

Β. Το επίδομα εξομάλυνσης που λαμβάνω είναι αυτό του άγαμου/άτεκνου, δηλαδή 111 €. Οι λοιποί έγγαμοι γονείς λαμβάνουν επίδομα εξομάλυνσης 222 €.

Δηλαδή, η πολιτεία θεωρεί ότι τα οικονομικά μου βάρη είναι ίσα κι όμοια με αυτά που φέρει ο άτεκνος νεαρός 22χρονος Ανθλγός, (ο οποίος επίσης λαμβάνει το ποσό των 111€) και όχι αντίστοιχα με τα βάρη που έχει έγγαμος πατέρας με παιδί/παιδιά.

Από τα παραπάνω Α & Β, σε σύγκριση με τους τρίτεκνους έγγαμους συμμαθητές μου, προκύπτει μηνιαία διαφορά περί τα 350 €, δηλαδή περί τις 4.200 € ετησίως !!!!!

Γ. Τα χρηματικά ποσά που καταβάλω ως διατροφή (κατάθεση μέσω τραπεζικών αποδείξεων), δεν αφαιρούνται από το δηλωθέν εισόδημα μου και δεν αναγνωρίζονται ως έξοδα κατά την ετήσια φορολογική μου δήλωση.

Δ. Δεν μπορώ να συγκεντρώσω τις απαιτούμενες αποδείξεις (διότι τις παρακρατεί όλες η μητέρα των παιδιών προκειμένου να αγγίξει την οροφή των 30.000 και να προκύψει όφελος 10% επί της επιπλέον διαφοράς) σύμφωνα με τις πρόσφατες φορολογικές ρυθμίσεις, με αποτέλεσμα να καταβάλω επιπλέον φόρο σε ποσοστό 10% επί του υπολειπόμενου ποσού.

Ε. Δεν μπορώ να αποκτήσω αφορολόγητη 1η κατοικία πάνω από 70 τμ, διότι αυτό είναι το δικαιούμενο όριο για άτεκνους. Όταν εξήγησα στον έφορο ότι χρειάζομαι διαμέρισμα περί τα 90 τμ. ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες όλης της οικογενείας μου, μου απάντησε ότι τα παιδιά μου δεν αναγνωρίζονται ως προστατευόμενα μέλη μου και συνεπώς πρέπει να πληρώσω φόρο για τα 20 επιπλέον τμ!! Δηλαδή ακόμα και το στοιχειώδες αγαθό της απόκτησης αφορολόγητης 1ης κατοικίας, μου αναγνωρίζεται όπως ακριβώς και στον άγαμο/άτεκνο νεαρό Μον. Λχία των 22 ετών.
Σαν να μην φτάνουν λοιπόν όλες αυτές οι «τιμωρίες» που μου επιβάλει το υπουργείο οικονομικών, είναι και η δική μας υπηρεσία η οποία δεν αναγνωρίζει το δικαίωμα της γονικής μου μέριμνας/επιμέλειας προς τα παιδιά μου και μη αντιλαμβανόμενη την προαναφερόμενη οικονομική μου εξόντωση, δεν μου προσδίδει μόρια για ΣΟΑ ή για ΚΑΑΥ όπως αυτά που προσμετρά για τους έγγαμους. Μου υπολογίζει τα ίδια μόρια που προσμετρά στους άγαμους Πιο συγκεκριμένα :

Α. Με την προηγούμενη διάταξη της ΠαΔ 9-24/2009 για μοριοδότηση για ΚΑΑΥ, οι έγγαμοι ελάμβαναν 500 μόρια και οι άγαμοι 450. Η υπηρεσία πάντοτε με υπολόγιζε ως άγαμο με 450 μόρια, με αποτέλεσμα ποτέ να μην μπορέσω να συγκεντρώσω αρκετά μόρια και να έχω την δυνατότητα να κάνω οικονομικές διακοπές με τα τρία μου παιδιά
Απεναντίας, η διαζευγμένες γυναίκες (εθελόντριες, Αξκοί κλπ) με παιδί ή παιδιά, εκλαμβάνονταν πάντοτε ως έχουσες την επιμέλεια και για τον λόγο αυτό έπαιρναν 500 μόρια. Όπως όμως ανέφερα πιο πάνω, την οικονομική στήριξη των παιδιών μας δεν την έχει μόνο η μητέρα τους (έστω και έχει την επιμέλεια του άρθρου 1518), αλλά την έχουν και οι δύο γονείς από κοινού σύμφωνα με την υπερκείμενη έννοια της γονικής μέριμνας ή οποία περιλαμβάνει και την επιμέλεια.
Αφού λοιπόν η επιθυμία μας να παραθερίσουμε στα ΚΑΑΥ, έχει άμεση σχέση με την οικονομική μας αδυναμία (διότι σε διαφορετική περίπτωση θα μπορούσαμε να επιλέξουμε την οποιαδήποτε άλλη ακριβότερη λύση, πχ ξενοδοχεία), γιατί οι διαζευγμένοι πατεράδες να μην αναγνωρίζονται εξίσου ως οικογενειάρχες και έτσι να λαμβάνουν και αυτοί 500 μόρια; Είναι φανερό ότι υπάρχει δυσμενής διάκριση φύλλου και ρόλου. Στην διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών τα παιδιά μου διαμένουν μαζί μου τουλάχιστον για ένα μήνα. Στο διάστημα αυτό η επιμέλεια του άρθρου 1518 ασκείται αποκλειστικά από μένα και η καθημερινή φροντίδα, επίβλεψη και ανατροφή γίνεται αποκλειστικά από μένα. Για ποιο λόγο λοιπόν ποτέ μου δεν έλαβα 500 μόρια ;
Κανονικά, σε μια πιο ευνομούμενη πολιτεία, οι διαζευγμένοι πατεράδες όχι μόνο δεν θα ήταν θύματα άνισης μεταχείρισης και οικονομικής εξόντωσης, αλλά θα έπρεπε να τους αναγνωρίζουν την οικονομική αιμορραγία που εξήγησα παραπάνω και να έχουν την πάσα δυνατή στήριξη.
Β. Με την ισχύουσα διάταξη του ΦΕΚ 1139_3 Ιουν 2011 (ΥΑ Περί Διοικητικών και άλλων ευεργετικών μέτρων για το προσωπικό των ΕΔ), στο άρθρο 6 παρα.4 / α / 2) / α) καθορίζεται ότι έγγαμοι λαμβάνουν 100 μόρια (και συνεπώς οι άγαμοι δεν λαμβάνουν κανένα μόριο). Δεν υπάρχει όμως καμία μνεία για τους διαζευγμένους με παιδιά όπως εγώ. Για άλλη μια φορά η γονεϊκή πατρική μου υπόσταση εξαφανίζεται κάτω από την λανθασμένη προσέγγιση του «έγγαμου-άγαμου» ή αλλιώς τίποτα.Έλεος!!. Επιτέλους πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι οι διαζευγμένοι πατεράδες και μάλιστα με τρία παιδιά, δεν μπορεί να εκλαμβάνονται ως άγαμοι. Είμαστε κι εμείς γονείς και όπως ανέλυσα παραπάνω, ενώ έχουμε πολύ περισσότερες και δυσβάσταχτες οικονομικές υποχρεώσεις, δεν έχουμε καμία φορολογική ελάφρυνση. Απεναντίας ο μισθός μας είναι μικρότερος από των λοιπών. Αντί λοιπόν να έχουμε κάποια επιπλέον πριμοδότηση (όπως πχ τα στελέχη που έχουν λόγους υγείας λαμβάνουν 30 επιπλέον μόρια), το μόνο που έχουμε είναι η απαξίωση της πατρικής μας υπόστασης, μόνο και μόνο επειδή αναγκαστήκαμε από τις συνθήκες της ζωής να πάρουμε την απόφαση για ένα συναινετικό διαζύγιο.
Στον παρακάτω πίνακα παραθέτω μερικά παραδείγματα από τα οποία φαίνεται ξεκάθαρα η δυσμενής διάκριση σε βάρος του διαζευγμένου πατέρα με δύο παιδιά (160 μόρια) ο οποίος δεν έχει καμία απολύτως ελπίδα να διεκδικήσει θέση στις μεσαίες περιόδους των ΚΑΑΥ.





Δεν υπάρχουν σχόλια: